Wij werken aan draagvlak voor de Introductie van de AGV concept op het spoor.
Het korte termijn doel is dat de rail AGV in de Rotterdamse haven een groot deel van het containertransport over de weg zal overnemen.

Het spoor heeft daartoe de capaciteit, maar de lange treinvorming maakt het railvervoer regide, geschikt voor collectief vervoer zoals bulk.
Het merendeel van de containers vraagt een individuele behandeling met grote flexibiliteit van de transport modaliteit.
Die gevraagde flexibiliteit mist de trein en is juist de kracht van het wegtransport.

De visie daarbij is dat wij een voorbeeld nemen aan de bagage afhandelingsystemen van de luchthavens. Die systemen brengen met uiterste flexibiliteit de koffers van luchtreizigers feilloos naar de diverse wachtende vliegtuigen. Dat loopt via een complex systeem van transport banen waarover de koffers zich automatisch verplaatsen rustend op een transport platform.
Voor het identieke vervoer van containers ligt er al een complex transportbanen systeem klaar; het spoor. Er ontbrak alleen een vervoerplatform.
Dat platform introduceren wij nu met de rail AGV. Een volautomatisch zelfrijdend en sturend container wagon, die met een container beladen zelfstandig over het spoor zijn bestemming bereikt.

De drie drijvende trends: ter Land, 
ter Zee en 
in de Lucht gaan het spoor in AGV techniek  voor.

Wij tonen het hoge realiteitsgehalte door een aansprekende, representatieve simulatie met Modelspoor 
Presentatie bij de SpoorParade ter gelegenheid 175 jaar spoor in Nederland.

Wij willen daarmee zichtbaar maken hoe de rail AGV een boost geeft aan het containertransport over de Rails .

De RWTH-Aachen test de prototypen. Met de hulp van de TH-Aken promoten wij het AGV concept voor containertransport over de rails.